Nowoczesne kartki świąteczne dla klientów

Nowoczesne wzory kartek świątecznych rezygnują ze sztampowych, powtarzalnych motywów. Emocje związane z Bożym Narodzeniem można wyrazić lepiej odwołując się do osobistych przeżyć. Takie podejście sprawdza się dobrze także w marketingu, w naszych relacjach z klientami.

Nowoczesne wzornictwo kartek świątecznych

Nowoczesne wzornictwo kartek świątecznych odwołuje się do osobistych przeżyć, emocji i rodzinnego szczęścia. Większe znaczenie, niż powtarzalne i opatrzone, a często nawet kiczowate bożonarodzeniowe motywy (choinki, renifery, bombki…) ma związane ze świętami Bożego Narodzenia odczucie ciepła, zadowolenia, komfortu. Nowoczesne kartki są więc ładniejsze, niż klasyczne. Ma to także znaczenie marketingowe: pozwala na nawiązanie osobistej relacji z klientem, na pozytywne zapisanie się w jego pamięci. Współczesny design kartek świątecznych zapada w pamięć (a więc jest subtelną, ciekawą i skuteczną formą reklamy!) przede wszystkim ze względu na ich nietypowość.

Nowoczesne - ale jakie... Pomysły na wzory nowoczesnych kartek

Nowoczesne kartki bożonarodzeniowe wyróżnia indywidualny, oryginalny projekt. Nie trzeba rezygnować całkowicie z tradycyjnych motywów: muszą być one jednak przedstawione inaczej, niż do tej pory. W kartkach skierowanych do klientów dobrym pomysłem jest formalna elegancja bożonarodzeniowych wzorów, np. poprzez ich geometryczne uproszczenie i stonowanie kolorystyki. Ważna jest jednak także obecność niepowszedniego, niepowtarzalnego, niecodziennego motywu, który silnie przykuje uwagę. Może być nim oryginalna typografia, np. w stylu retro. Współczesne techniki graficzne pozwalają też na operowanie fotografiami i teksturami (elementy wypukłe i wklęsłe na powierzchni kartki). Możliwa jest również personalizacja, w tym indywidualny projekt skierowany do każdego ważnego klienta. Uwagę przyciągają również nietypowe materiały: np. elegancki papier czerpany, drewniane lub metalowe okładziny i wkładki, a nawet kartka w całości z cienkiej płytki drewnianej.

Współczesny design kartek to także marketing

Współczesny design kartek świątecznych charakteryzuje się tym, że łatwo wkomponować w nie elementy graficzne związane z naszą firmą. Firmowe logo może gryźć się ze Świętym Mikołajem i prezentami, wyglądać przy nich śmiesznie. Oryginalny projekt pozwala natomiast na swobodne wkomponowanie sloganów reklamowych i logo do kartki tak, by powstała spójna i ciekawa całość. Umożliwia także silniejszy, bardziej wyrazisty przekaz emocjonalny. Tymczasem to właśnie emocje są tym, co wiąże klienta z naszą firmą, jej produktami i brandem.

Jak używać kartek świątecznych do wzmocnienia świadomości marki?

Kartki skierowane do klientów nie mogą być nadmiernie sztywne, zbyt profesjonalne – nie wytworzymy wtedy kontaktu emocjonalnego, na którym nam zależy. Nie mogą być jednak także zbyt przyjacielskie, osobiste, humorystyczne, rodzinne: nie służy to dobrze obrazowi naszej firmy. Złotym środkiem jest klasyczna elegancja. Dostosujmy też wzór kartek do rodzaju działalności. Niewielka firma (np. budowlana) może wkomponować we wzór element pełen ciepła i życzliwości, np. zdjęcie całej ekipy. Firma związana z modą postawi na awangardową, nowatorską estetykę. Firma prawna lub finansowa wybierze bardziej spokojne wzory. Ze względu na przeznaczenie kartek firmowych, musimy unikać też wzorów w wyraźny sposób religijnych.

Jak widzimy, w wyborze wzoru nowoczesnej firmowej kartki świątecznej stoimy między dwiema skrajnościami: potrzebą profesjonalizmu i potrzebą marketingowej oryginalności. Dobra kartka bożonarodzeniowa dla klientów powinna je połączyć. Nie rezygnujmy przy tym zupełnie z odwołań do tradycyjnych wartości we wzorach kartek i w ich treści. Stabilność, wspólnota i życzliwość dla ludzi to także elementy wizerunku firmy.


Posty powiązane