biznesowe zyczenia swiateczne

Świąteczne życzenia w biznesie rządzą się nieco innymi regułami dobrego tonu niż te składane wśród rodziny lub znajomych. Ich funkcja to nie tylko uczczenie świąt, różnie zresztą celebrowanych przez właścicieli firm, ale przede wszystkim podtrzymanie dobrej relacji z partnerami w biznesie albo świetna okazja na poprawienie nadszarpniętych stosunków.

Życzenia świąteczne biznesowe - trudna sztuka dyplomacji w biznesie

Życzenia na święta w takim wydaniu muszą być doskonale przemyślane, jeśli chodzi o ich treść, choć skorzystać można również z uniwersalnych, neutralnych światopoglądowo szablonów. Bardzo ważna jest również sama zewnętrzna forma graficzna kart świątecznych, która jest w takiej roli okazjonalną wizytówką firmy nadawcy. Życzenia świąteczne w biznesie warto przygotować według schematu jednoczesnej, bezpiecznej powściągliwości, tak aby nikt nie poczuł się dotknięty ani urażony i sympatycznej personalizacji wskazującej na to, że nadawca podjął minimalny choćby wysiłek przygotowując wysyłkę.

Jak przygotować wzorowe życzenia biznesowe na Święta - podpowiedzi z dziedziny dyplomacji biznesowej

Świąteczne życzenia biznesowe, zwłaszcza te wysyłane na Boże Narodzenie, warto przygotować według dwustopniowego schematu. Szefowie dyplomacji państwowej i biznesowej radzą, aby pierwsza część życzeń była całkowicie neutralna światopoglądowo i religijnie, z wyjątkiem sytuacji, kiedy życzenia kierowane są do osób duchownych lub instytucji religijnych. A zatem część pierwsza życzeń brzmieć powinna nieco sztampowo (i dlatego właśnie bezpiecznie), na przykład: „Zdrowych Świąt Bożego Narodzenia w obfitości wypoczynku i serdeczności bliskich” plus nazwa nadawcy. Następna część, jeśli stosunki biznesowe są daną firmą są albo bardzo dobre, albo – przeciwnie – wymagają załagodzenia przybrać może formę nieco spersonalizowaną, w rodzaju dopisku treści: „Dziękujemy Państwu za doskonałą współpracę w mijającym roku i wierzymy, że Nowy Rok przyniesie nam jeszcze więcej wspólnych sukcesów”. To opcja dla partnerów pozostających w świetnych relacjach biznesowych.

Jeśli jednak miała miejsce nieco inna, nie najlepsza atmosfera, warto wykorzystać okazję świąteczną do jej korekty. Wówczas dopisek może brzmieć tak: „Mimo trudnych chwil, które dały nam wiele do myślenia, jesteśmy przekonani, że następny rok będzie czasem budowania nowego zaufania w naszej współpracy”. Form stosownych dla wyrażenia tego typu treści jest naprawdę wiele, a celem życzeń tego rodzaju jest przekazanie partnerowi w biznesie, że jesteśmy otwarci jako kooperant na nowy rozdziała wspólnych celów i ich realizacji. Świąteczne życzenie w biznesie powinny być jednocześnie bardzo formalne i neutralne (pierwsza ich część) oraz ciepłe i po ludzku wzbudzające zaufanie (część druga, czyli dopisek). Warto zadbać również o elegancką, stonowaną kartę życzeń, jak również użyć bardzo eleganckiego pióra lub długopisu w kolorach czarnym lub granatowym tworząc życzenia główne, dopisek i składając podpis na karcie życzeń. Okres świąteczny, w szczególności Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok są znakomitym momentem na budowanie lub odbudowywanie marki firmy. Skorzystajmy z tej szansy w pełni.


Posty powiązane